IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, July 15, 2011

Edible Garden

Morning!!!
pagi ni aku nk show2 kt korg edible garden aku

abaikan la ye hutan belantara umah depan tu..
tension jek aku tgk lalang da sama tinggi ngan aku..
sakit mata ok!!!
actually ni bukan aku mahupun syarul yg tanam..hahahaa
ari tu bapak mertua aku dtg umah dia la yg buat sume
pasu ngan pokok2 tu dia siap bwk dr Tepeng..

pastu smp sini dia alihkan ke tanah..
dia la cangkul letak baja bagai

nak harap aku ngan syarul yg alihkan mau mati pokok2 tu sume..
yang dlm pasu tu nk pass dkt kakak ipar aku
bile dia da siap pindah kt PUNCAK ALAM tu jugak aku kasi la kt dia
sementara ni aku la kena jaga pokok2 dia sume..
ade pokok daun kelsom, cili, kari, kunyit, serai...
harap2 nye pokok2 ni membesar dgn jayanye...

tak sabar nk tggu hasil cili2 tu...
lepas ni boleh berjimat sket la tak yah kuarkan duit beli bahan2 nk masak..

:-)

8 comments:

♥cikmOt♥ said...

beh woo ada rumah leh tanam2 ni...jeles aku...nak masak capai jek belakang rumah...hehehe

syanasaid said...

harap2 menjadi la pokok aku ni
hehee

watyz said...

bagus pak mertua ko. yg untung nye ko la. senang nk guna dh ade...

AdanyaKauUntukku said...

akak pun tingin nak tanam2 cam ni
bukan tanam pokok derian bagai..
tapi kalau pokok rambutan akak nak lah..heheh

nak tanam serai, cilik daun pandan...kunyit...

seronok kan..
ntah bila nak dapat tanah...sob sob

Nieza Ishak said...

jelesss ...
akak umah tinggi, takleh nak tanam2 ... huhuhu

Nor Suhada said...

moga segar bugar yaaa...senang nak masak nnt...petik je

Nor Suhada said...

moga segar bugar yaaa...senang nak masak nnt...petik je

Dee said...

kalo dee dok umah atas tanah ni..suami jelah jadi tukang kebun..hehehe..