IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, June 13, 2011

Syamil Iman: 11 Month

morning!!!
nak kabo kt korang, Iman da 11bulan!!!!!!
da besar kan dia :-)

skrg ni mcm2 perangai baru dia dpt
ade yg buat aku gelak guling2
ade jugak yg buat aku rse nk hantuk kepala kt dinding..hahahaa *ok tipu*

kadang tu ngade2 suke merengek...tp mmg aku tak layan la kan
lg layan kang lg menjadi
kalo dia start nk rengek2 aku akan pandang dia pastu buat2 muke hepi senyum smp telinge pastu tanya dia "nape??? nape iman??? nape iman????"
mmg aku tanya banyak kali smp dia gelak..hahahaaa

kalo layan dukung kang dia lagi ngade rengek2
padahal xde ape pn saje nk rengek2
contoh gambar dia tgh rengek2 atas tu
mmg aku tak angkat la dr stroller dia tu...tp tu dia rengek2 sbb lapar
hehee mmg salah aku la kan :p

lastweek mmg sangat mencabar mental & fizikal
mula2 tu Iman demam
stok yg kul 3pagi ttibe temperature naik tinggi
ni gambar 3pagi bangun kasi ubat pastu redakan suhu badan


pastu berjangkit plak kt aku
demam xterok sgt, tapi batuk jenis yg aku bukak mulut nk bersuara pastu batuk
mmg susah nk stok
smp suara pn hilang :(

ni pn still batuk tak brape hilang lagi
lastweek mmg aku cuti smp 4hari
2hari MC 2 hari EL
sbb keje aku jenis mmg kena bercakap, kadang org call la kan
dr aku sengsara baik aku cuti

ni gambar smlm, papa basuh kete, anak mandi pool :-)


ni plak gambar pagi tadi
skrg ni mmg aku pastikan kitorg bekpes dulu b4 kuar gi keje
kalo dulu mmg xkan punye nk bekpes kt umah
mmg sempat siap2 zasss teros kuar


ko tgk dia rengek2 lagi
geram jek kadang tu, rse nk cium2 jek..hahaaaPerkembangan Iman 11 bulan:

- pandai main sorg2

- kadang tu tgh2 main sorg mulut bising2 nyanyi gaya senang hati sgt la

- sgt senang nk tidokan dia, letak jek bantal kasi puting, insya Allah kalo xde aral melintang mmg teros lena..

- demand ok..sejak2 aku msk macaroni, mmg xmo nasi..

- suke makan biskut

- ciri2 nk berjlan tu blom nampak lagi :p

- suke cepuk muke org..

- peramah, kalo bawak jalan tu mmg sume org dia nk tegor...

- suke macaroni sup

- pandai gosok gigi :-) pandai cara dia la, kire dia paham la berus gigi tu guna utk ape..hehee

- da tau ape diri sdiri nak..kalo bangun tido rasa haus dia turun tilam pastu amik botol air..hahaa comel gile, aku saje buat2 tak bgn tido lagi sbb nk tgk ape dia buat

*ok tu je takat ni ye...

12 comments:

apple apple apple said...

nape iman da kurus???

A.H.A.D said...

kejap jer iman dah besar eh...nampak susut dia.
dah melasak la tu...

mama tisya said...

tk lama lg iman nk busday to youuuuuuuu

Izza - Jiejah said...

muka iman dah x bambam , sbb dah lasak kot yer ??

tp kalau anak buat muka rengek² ,mmg rasa nak cium pestu geget² kan haha

Dee said...

semakin besar semakin pjg akal dia kan..

eLYies said...

next month dah setahun..kejap je masa berlalu

Iela Fazielah said...

syana: makin besar makin hensem n makin kurus dia ek.. rupa dah mcm mesin potostat dah.. rupa ayah dia betul

mama_umar_maryam said...

iman!!! bulan depan besday kamu!!!

cik helena said...

kak iman macam makin kurus pulak.yeke??

tp comel tu memang makin bertambah!ya Allah bila dpt jumpe ne...

Anonymous said...

eh syana..ngape aku tgk iman dah lain??
mcm dah lama giler aku tak tgk iman..
ish..apa yg berubah ek??iman nampk mcm susut skit kan

qemaishak said...

Susut badan iman ni kak, mungkin kuat melasak kan ataupun mngkin tengah meringankan badan dalam proses nak jalan tu..ammar pun first time g timbang turun 500g haritu, dah baru dapat jalan, asik nak jalan je, umi dia yang mengah mengejar hihi

Cute MuM said...

sama macam dania..
pandai nak gosok gigi..
dulu beli yang baby punya, masuk kat jari..
sekrang dania nak berus gigi mummy jugak..
huhu,,