IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Thursday, May 12, 2011

Syamil Iman: 10 months

adoi lambat nau nk update pasal Iman ni
dia genap 10 bulan time anniversary kami ari tu
10/05 :-)

kire hadiah paling hebat!!!

Antara perkembangan Iman takat 10bulan:


- da makin hebat jalan pegang2 kerusi ke meja ke..

- kadang tu lupa diri dia bleh la lepas tangan berdiri tu..tapi kejap je la..

- oooo garang ok anak aku ni..jerit2 kalo rimas tu..bising!!!

- mmg sah la dia ni peramah..1 sbb tak takut ngan org..1 lagi suke panggil org kalo tgh2 jalan tu..selagi org tak pandang tu mmg dia panggil jerit2..macam nk gaduh pn ye gak..hahaa

- teserlah ANAK BAPAK..kalo nampak syarul baru balik ke kan, mmg laju jek dia mintak dukung..tapi cuba aku yg masuk pintu, mmg dia buat tak reti jek..sedey :(

- memang tak suke orang peluk2 dukung2..dia lagi suke bebas!!!

- kalo dpt pegang stereng kete tu mmg bising mulut konon2 bunyi kete la..hahaa

- da pandai tepuk tangan kalo aku nyanyi ke..kalo aku ckp "pandai!!! tepuk tangan..." mmg laju dia tepuk..bijak2
- kite kan kalo nyanyi lagu Twinkle Little Star kan mesti buat aksi jari kedip2 kan..hahaa paham ke korg?? dia pn kalo aku nyanyi lagu tu akan buat tangan dia tutup katup tutup katup..

- bab makan plak alhamdulillah tekak dia terima lagi ape saje yg aku masak

- lately ni je dia kurang minum susu :(

- kulit agak sensitif..kalo kena ketip nyamuk tu mcm lambat jek nk hilang

- kalo dia tgh hepi ceria tu mmg gelak2 la dia kalo aku buat lawak..cuba kalo tgh moody, penat aku buat aksi clown pn dia xkan layan..
tu My kid Iman baru amik semalam..
banyak nau no kosong dlm tu..hahaa

ni gambar balik Taiping last week..
dia skrg ni Co-pilot..dlm kete mmg dok depan teman papa nye
kalo syarul sembang tu mmg dia tgk jek muka syarul..
kerut2 dahi
alhamdulillah takat ni kalo dok dlm car seat tu mmg behave je la..
takde la meronta nk lepaskan diri ke..
tak kire la jalan dekat2 ke jalan jauh ke, kalo da kena ikat dlm tu mmg diam je dia..

tapi kalo gi kedai taman sebelah aku pegang la dia kan..
adoii mmg hazab wei
bertempik2 aku laki bini suh dia dok diam2..
nak panjat la..pastu dok berpusing2 kejap nk tgk depan kejap nk tgk belakang..
nasib la dr kecik da ajar dia dok dlm car seat kan..
kalo tak mmg x aman la perjalanan kitorg..


Umi & Papa sayang Iman sangat2 :-)

12 comments:

~ Puan Yann @ Mamahulk said...

kejap je dah besor anak2 ni kan.. padahal rasa, mcm baru kecik tet dlm pantang je lagi... kejap lagi dah nak setaun dah ensem boy ni..
pastu, kurus la mak dia nak ngejor budak kecik baru dpt kaki kan...hahaha ! sayang iman :)

Pepel BoNda AmaNi said...

sekejap jerk kan masa berlalu.....amani pun sama..dia adalah co-pilot skrang....dan sama seperti IMAN klu kita pegang dia dalam keta...pehhhhhhhhhhhhhhhhhh sangat2 xreti duduk diam...sora aku jerk terpekik2 dalam keta suruh dia diam skit....anyway IMAN tetap cute...

♥cikmOt♥ said...

syana, sebak lak aku nengok iman dah besar...rasa baru jek nengok ko gendung perut ko yang bulat tu...harap ada rezeki ko kasi adik kat iman nanti...insyaAllah...amin...

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

wah,,2 bulan lagiiiii..hehehe...
aku lak tak sabo nk beranak..hahaha...beza bila anak da beso ngan masih baby ni..wekeke...

Fara_Adura said...

Alaa comeinye iman putih gebus la
Haish geram oh.. sedang membesar camtuh memang sedang sgt aktif la. Taleh duk diam hehe

Norhayati Ahmad aka eixora said...

cepat sungguh masa berlalu...
pejam celik dah besar anak kau..
semoga ada rezeki tuk adek iman plak...

sW33tdARLiNG said...

putih & chomel... tang car seat tu mmg respect laaa anak2 yg boleh behave... anak2 ku, huhuhu sibuk nak jadi driver dlm keter

mAr@ZiEy said...

Bijak sungguh Iman ni..muka nnti da besar leh main gusti2 ngan Papa dia..hehe..ko jadi referee..amacam..haha

AdanyaKauUntukku said...

10 bolan yek..
cepat je masa berlalu kan..
kagn tak lama lagik nak sekolah dah

nor aidah said...

akak..iman comel sgt2..geramnye nk cubit pipi dia..moga sy dpt bby secomel iman nt..
~ ur silent reader ~

A.H.A.D said...

kejap jer dah besar iman.
nampak dah susut sket dia. tengah lasak la tu yer.

eza said...

anak2 kak bila dah dpt akal payah bebenor nk dok kat seat tu.pada hal dari baby lagi dah ngajor...hissss....harap iman berterusan gitu ek...