IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, December 20, 2010

Sarapan pulut bersama ikan masin bulu

morning korang!!!

ni dengan bangganye aku nk poyo ngan korang
aku da reti masak pulut
hahahaaa poyos je kan

sumpah wey b4 ni mana aku reti msk pulut
pastu syarul dok la teringin makan pulut bersama ikan masin bulu
teros aku tanya mama camne nk buat

lepas mama explain tu mcm "eh senang jek.." :p

rupenye mmg senang ek msk pulut ni..hahaaa
cara yang mama ajar:

1) basuh pulut pastu masak mcm masak nasi pakai rice cooker. tapi air biar kurang
2) da stop rice cooker tu, kuar kan pulut gaul dengan santan + garam
3) pastu kukus plak
senang joooo

maka jadilah menu sarapan semalam :-)
PULUT + IKAN MASIN BULU

kenapa ikan masin bulu???
sbb sisik dia tu mcm berbulu2..hehee aku xtau nama ikan ni ape :p


bosan makan ngan ikan masin???
aku up sambal tumis ikan bilis plak



pastu lunch aku up masak lemak ikan terubuk masin
adoiiii careeeee gile wey menu smlm


smlm mmg hari masak2 & makan2


-weken yang best sbb dpt dok umah seharian..

6 comments:

PuaN su SU said...

laparrr..lama tak makan nasi pulut nie

Suziey Ahmad said...

erkkk aku gk xreti2 masak pulut..emm sedap ke ek mkn ngn ikan masin..tp mcm best la..hehe..paling meletop mkn ngn smbal sardin..hahaha

mama tisya said...

aku msk pulut bkn dlm rice cooker, aku msk dlm periuk biasa cz nk kena budget api kecik...hehehehe

**BR kt jusco setiawangsa tu tkde yg celup2 mcm aku mkn kt pavi tu...maksud aku set beso ,kalo set kecik mcm aku mkn ngan geng bachelor ada kot...tp tk puas wei mkn yg kecik...hehehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

bagus2 terree dh ko msk pulut yer....nnti ku nk rasa ko buat..hehe

Anonymous said...

hehehe
aku xminat pulut
tu psl xreti masak
tp kalau kuih seri muke tu aku makan plak
wlpon ada pulut skit2

IDA said...

sedap mkn pulut dgn ikan masin tu.haa..aku tau nama ikan tu.ikan kedera.ingat pun sbb penah kena soal dgn FIL nama ikan tu..haha..aku ckp xtau.dia la bgtau nama ikan tu :-p sampai skrg ingat :-p