IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Friday, October 2, 2009

Lupa diri VS Sedar diri

1 bulan pose last month mmg jimat gile duit aku..kirenye lebihan duit gaji tu la buat tukar duit raya..ye la kan x lunch, pastu buke aku masaaakkk sesaje..so ke mana je la duit aku ngalir.takat duit minyak + tol + paking je la..

korg tau2 je la opis aku kt Plaza Damas, Sri Hartamas ni mana la nk jmp kedai yg murah2..kalo murah pn kt Hj Don mee2 tu RM4, nasi goreng bodoh2 RM5-6..air pn kt Hj Don tu ade ais RM1.70
tp muak gak la kalo ari2 ngadap muke dorg je kan *alasan*
tp siyes, muak ok..tak koser la kan aku nk drive ari2 kuar cr makan kt luar kan..

ok ape ni bebel panjang2..ni nk story la kt deme sume, ape aku santap lunch smlm..
aku & kimm pegi Starbuck ok..ye ye..aku tau korg selalu pegi sana..
selalu kalo aku msk pn takat beli blended jek..mana la pernah nk dok lunch sana kan..bukan kenyang pn (time blom makan ingat tak kenyang)

masa kejadian ni berlaku, ade la salah paham sket..aku ingat adik tu kabo, beli sandwich (aku lupe nama dia) tu, dpt air ape2 size pn..
aku pn mcm da teruja la kan..aku tny "ape2 size pun takpe ke??" dia ckp haah..
kami pn up teros ke Venti (large)..sekali tu dia ckp RM52++ utk 2 set tu..aku mcm haa???? ape hal mahal sgt..
rupenye, bile kite beli sandwich tu + beverage ape2 pn, kite dpt beli sandwich tu dgn rege RM9.50 (nrmal price: RM12++)
ooohhh gitu...laju2 aku suh dia tukar ke Tall (paling kecik)
iskhh kecoh je kan syana tu..mcm mak nenek msk starbuck..ok ok..ai tak biasa ok ;p

total sume tu RM25++ (sandwich + ice blended + Lurve)..gile..kalo makan kt Hj Don brape mangkok mee sup aku bleh telan..
haaihh takpe..biasa la kan manusia kkdg lupe diri..tapi nasib la kenyang wpun sekejap pastu lapar blk..


makanye pada hari Jumaat yg indah ini, aku kembali sedar sape diri ini..wahh ayat poyo..
kami ber2 makan digerai tepi jalan ok!
aku amik lauk yg very the simple tp heaven..



makanan di atas hanya RM5 termasuk air limau ais..nikmat dia kemain tak hengat..wpun kedai nye takde econ, makan2 peluh menitik, tapi tetap tak bleh lawan starbuck tu..
aku bleh gerenti perot ni kenyang smp ke malam (ye ke???*toing*toing*)

aku kena kembali berjimat neh sbb td baru borong kasot..yg tu nnt aku jaja ye..sgt sedap pakai kasot tu..aku beli secara online.tp pegi amik sdiri..kire online gak kan..sbb kedai dia online..hahhaaa watever..


ok bye
-mata ngantok kenyang tak hengat donia-

6 comments:

I-sya said...

oit.. minah makan ler ko nih. cpt sket tayang kasut online ko tu.. aku bab2 beli online ni mmg cargassss...

just for view jek... bila mood happy dah ok... prob dh settle... aku intai la blk. skang xde perasaan lagi...

Anonymous said...

akak...rindu plak makan kt gerai kt sane...nasi lemak,nasi ayam...waaa...hukhukhuk...

Liana Manjaku said...

Cepat ler tayang kasut! Tak sabar nie... hehehe...

Wa..nanti boleh ler ajak syana dan kim gi makan kat starbuck! Teringin nak makan kat sana. Tak pernah makan @ beli pun... Coz, kita orang tak ber"wang"...huhuhu

Anonymous said...

aku g setarbak time gj je..heheh..ye la kang g time xbergaji tu nak ni nak kurap aku..heheh..
mmg btol mkn ns campor yg hage 5 hengget tu lg puas wlpun xde ekon konyang smpai malam.hahaha

SyaNa said...

camar~ bab makan serah kt aku!!!

lyz~ sedapp makan kt kedai makcik ujung tu..

kimmi~ ala kimmi sekali sekala bleh la..melayan tekak gedik ni ha..

nana~ kan..nasi campur makcik tepi jalan lg sedap & kenyang

Anonymous said...

hahah tu la nye..
tp sekali sekala bole la nk ubah selera kan