IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Tuesday, June 9, 2009

Anugerah wanita bijak belanja

ade ke anugerah tu?? kalo ade kan aku nk calonkan diri aku bleh? :p
kenapa?? sbb aku rse aku suke brg2 murah. even ade gak org suke brg mahal2, bangga bile beli brg mahal. aku plak bangga bile dpt beli brg murah..mcm kali ni ha. aku soping kt Jusco Kepong sabtu lepas. gile murah aku soping..mmg jimat duit laki aku

macam t-shirt ni rege asal RM59 aku beli after 70% is RM17.70



owhhh kasot ni aku paling tertekan..ko ingat tak kasot ni? ala ade yg entry story pasal aku minat purple? kan aku ade beli kasot gini kaler purple. time tu aku beli RM59.90. sabtu lepas aku nampak 70% so rege nye RM17.97



yang ni plak beli kt Petronas. isi minyak RM30 dapat beli baju ni RM9.90 selai.


see pandai tak aku belanja??? harga ke brand ke bg aku tak penting sgt. janji berkualiti & selesa. tapi kalo poket ko tebal tak de hal la kan nk spend mahal2..poket aku nipis...ntah2 bile poket laki aku tebal 1 ari nnt sure aku pilih brg2 branded :p



18 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

Ha'ah..kira sgt bijak berbelanja laa tu. Jauh betul harga sebelum ngan selepas diskaunnya..

Tapi kat sini..susah laa nk dpt less 70% utk barang2 yg elok cenggitu. Kalo kasut..dah takde laa saiz akak dah. Tinggal saiz besar2 aje.
Kalo dpt peluang cam gini pun..selalunya kat area pakaian kanak2.

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

samalah baju tue .. hubby baru beli bj tue & caps .. nk sama 2sedondon pakai .. aku pun x kisah janji selesa ok pakai ;-)

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

aku dr dulu mmg beli barang morahan jek...
nak merasa barang mahal time nk raya..tu pon time sale..
70%..dapat ler rege murahkan..
hihihi..

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

ooolala.. puan syana sgt bijak berbelanja..bleh kumpul harta dgn cepat la klu camni.. heehe

Izza - Jiejah said...

suke suke ..akupun no hal beli baju/kasut/beg RM9.90 kalau ado.
tp ado kaaaa ?
sgt susah oo jumpa less 70% itu..

SyaNa said...

cintamanis~ kak mmg jauh beza..sye kalo soping mata tgk yg 70% jek

diana~ aku nmpk baju transformer kt umah ko.tu sbb beli..kekee

fieza~ kite seropa...mmg target 70% jek..janji elok

mrs K~ hahaa..laki aku kata bleh pegi haji da ni :p

jiejah~ mmg susah woo mau dpt 70% yg elok.mata kena meliar cari..kekee

Gieyana said...

betui2..x kisah brg tue murah ker mahal..janji puas ati n selesa...kasut cleef tu mmg selesa..hehee
~ tp aku plak len sket..janji cantik n tertarik, mahal ker murah aku rembat!wakakaka...

cintaKusayangMu said...

wah...k.syana..mmg sesuai la ader anugerah khas utk akk...hahaha....

aritu ms isi myk ader gak bangla ni offer suh bli bju tu...tp kn ke sengal leh alk offer qis yg isi myk rm10 jek...adeh..rasa nk cabut je gg dia tu tau...dh la nk cpt time tu..leh la wak lawak antaranegara cmtu..

mummy aryan syamil said...

ehehee...
aku nk bju transformer gak :)

Mamamanja said...

ko tang MAKAN tu yang branded. eh boleh ke guna ayat gitu wehhh?? ahahahaha ntah apa2.

wehhh aku dah jadikan lagu tuh sebagai tag. hah buat ler....

sall said...

salam perkenelan...1st time jengok n baca blog syana...harga murah dan berkenan d hati jgn tunggu lama2,nanti habis..kita seorg women kenalah bijak bebelanja..betul x?

Liana Manjaku said...

janji murah dan sedap di pakai... Apa ada pada brande kan? Apa yang peting! dapat jimat...hehehe

mama_umar_maryam said...

yeahh..bagus2..bijak berbelanja,aku pon rase xla perlu sgt nk bli branded2 nih..tapi mmg nAik gilela klu brg branded jd morahan gituu..haaa..

Anonymous said...

heheh..ko ni sama mcm aku, aku pun style ko gak la klw berbelanja.berjimat cermat.moekek...
bli brg time sale sanggup tunggu time sale br bli

I-sya said...

syana, aku pun cam ko tau. rembat jek asal murah dan cantik. tp kdg2 aku terlebih sketla... terembat yg mahal sebab sudah berkenan lorrr.

A.H.A.D said...

cth yg sgt bagus ni :)
chaiyok! chaiyok!

aku pun kdg beli kt psr mlm n psr borong jer

payiet said...

tabek sprink kat ko babe!!!

Anonymous said...

hai syana...lama tul x snggah sini...
wah!!!menag bijak2 wanita zaman skrang ni ek...sy pn tnggu sale baru bblanja...kna pndai budget...baru la cik abang x mnjeling...yg pnting dapat novel baru tiap2 bln!!wakakaka...