IKLAN BERBAYAR

Nak tengok entry lama?? search je

Monday, May 18, 2009

Masakan Syana 1 Ketika Dulu...

dulu b4 ade blog aku rajin masak tau..selalu aku update kt PCM masak ape hari ni...tp sejak2 ade blog ni aku tgk blk jarang nau aku masak...sure korg ckp aku tak pandai masak + malas kan..
so ari ni aku nk tunjuk antara menu aku pernah masak...biasa2 je pun..nnt aku nak start masak blk la..azam tengah tahun 2009 :p

ni cempedak goreng..time ni sgt teringin makan cempedak goreng...nk beli mahal sgt tak puas makan..so buat sendiri jek...puas ati..



yg ni masak time bday syarul last year aku rse...menu kampung..dia la request...
asam pedas kepala ikan + udang masak lemak cili api + ulam..
tahun ni tak tau la nk masak ape..




owhhh aku pernah buat roti canai tau...tp tak la sesedap mamak punya...nnt bleh la try buat lagi..sbb senang jo..nnt aku buat baru aku tempek resepi...



ni nasi ayam time raya haji tahun...aku lupe tahun bile..




ni ayam seksi...saje main2 masak ni....montok kan ayam aku





ni laksa...aku mmg suke sgttt laksa....




aku attend kelas buat cupcake...so ni la hasil kt kelas tu...sgt comot




lepas tu aku buat sdiri kek utk bday mama last year aku rse...comot..sbb aku kerastangan...
tp sedap :p



itu la gambar2 masakan aku yg ade....ntah bile aku nk masak camtu lagi...mmg takde mood nak buat2 kek lagi..sian oven aku tu tak berasap da...
akan aku start balik rajin2 masak ni bulan 6..hahaaa bleh tggu bulan 6???

7 comments:

cik helena said...

oho,,terer masak upenye,,sebab tgk banyak makan luar je...nak belaja buleh??haha buleh laaa...

Izza - Jiejah said...

sgt marbelessss pren ..
hancusss diet kita kannn?
:P

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

mantoppppppppppppppp wehhhh ;-)

mummy aryan syamil said...

yang..
cupcakes tuh aku tingat ko wat ms pcm gathering kan:D

SyaNa said...

helena~ weyy konpem la terer..meh la dtg umah belaja..

jiejah~ diet mmg semakin hancussss

diana~ ko lagi mantoppp

ticher~ gambar cupcake gathering aku lupe upload..

M@L@ said...

pandai nyer masak.. paling syok tgk ayam tgh tonggeng tu.. dpt mkn peha tu cedap nyer..yummy3x..

Mamamanja said...

kitanya ko lagi terer masak dr aku la... :p